'Beyond just learning an external form or forms, a student's emphasis "must" also focus on applying the "essential" internal principles of Taijiquan as specified by the Taiji classics, such as.....sinking , roundness , using the mind and not force, applying of the "Yi" (heart/mind), "Qi" (energy) & "Shen" (spirit) in one's form.'

Micimackónak, ha éppen nincsen dolga biztos nagyokat énekel, én meg nekiállok a gyakorlásnak.

Sok meglepetést nem hozott a gyakorlat. Egész könnyedén ment, szinte csak 2:20-nál kezdtem el azon gondolkodni, hogy vajon normális vagyok-e. Eleinte a vádlim éreztem, majd ahogy sülyedtem kicsit bele az állásba, a belső combizmok is megjelentek, valamint a csípőnyitás. Kicsit később szinte minden izmát érzi az ember, ami az alsó végtagogkban található. Úgy érzem, hogy a paci nem fáradt teljesen ki a vágtában, de miután megsimogattam a hátát, megharapott.

A második kört leginkább aztakurva állapottal tudnám jellemezni. Sokkal nehezebben ment, mint az első, eleinte itt is a belső combizmok voltak hangsúlyosak, viszont sokkal hamarabb kerültek előtérbe. Ezután a combom is fájni kezdett, plusz egy kis remegés, és  nem a hideg miatt. Azért megcsináltam a három percet.

Komplexum time. Első körben a súlyáthelyezésnél, fóleg, amikor a jobb láb volt elöl, és talán sikerült a hosszú, mély állás, a hátsó combizmok kaptak hangsúlyos szerepet.

Az első kör a bemelegítés, utána simábban megy a folyamat, azt nem mondom, hogy kevésbé fájna, de sokkal szebb, gördülékenyebb. Talán azért is fáj jobban a lábam súlyáthelyezés közben, mikor a jobb láb van elöl, mert akkor mélyebbre megyek picit.

A bejegyzés trackback címe:

https://szaznap.blog.hu/api/trackback/id/tr385172086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása